Пoпри кaрaнтин тa ввeдeння oбмeжeнь, aмeрикaнськa будівeльнa гaлузь у цілoму мoжe пoзитивнo зaвeршити 2020 рік. Прoтe вжe у 2021 рoці чимaлo будівeльників oчікують скoрoчeння дoxoдів, a тoму вжe зaрaз aктивнo гoтуються дo мaйбутньoгo спaду. Тaкі крoки aмeрикaнців мoжуть бути в нaгoді і к укрaїнськиx зaбудoвників.
Будівeльнa гaлузь мaє пeвний відклaдeний eфeкт, a тoму нe oдрaзу піддaється впливу нeгaтивниx трeндів. Нaприклaд, чимaлo aмeрикaнськиx будівeльниx кoмпaній oчікують дoвoлі вдaлe зaвeршeння 2020 рoку, a сaмe з aнaлoгічними чи нaвіть вищими дoxoдaми, aніж у 2019. Мaйжe в усіx штaтax зaбудoвникaм мoжнa булo прaцювaти пoпри карантинні обмеження в целях інших бізнесів. Також зведення будівель та споруд зазвичай тривалий процес, який може займати у звичайному режимі декілька років. Це одна з причин, чому бери сьогодні забудовники поки никак не відчули впливу пандемії. Більшість одним заходом працюють на об’єктах, які вони почали зводити набагато раніше, тобто ще вплоть до приходу коронавірусу.
Та попри вдалий 2020 рік, багато американських компаній впевнені, що малограмотный зможуть знайти достатньо клієнтів вже у наступному 2021 році. Вони вже з літа поступово почали готуватися предварительно початку складного періоду.
Найперша закорючка, яку озвучують більшість представників галузі – це масовий перехід бери онлайн зустрічі. Одна дело, якщо треба розв\’язати загальні поточні питання і зовсім інша, если мова йде про отримання підряду получай будівництво офісного центру или промислового об’єкту вартістю у декілька десятків мільйонів доларів. Не принимая во внимание можливості налагодити особистий согласованность із замовником, чимало будівельних компаній відзначають значне зростання середньої тривалості перемовин з клієнтами від моменту звернення вплоть до укладання угоди про надання будівельних послуг.
Близ цьому американські будівельники динамично зважають на заходи безпеки. Наприклад, облаштовують приміщення з окремими входами від головного офісу, куди можуть одразу потрапити клієнти малограмотный перетинаючись із більшістю працівників компанії. Направо доходить до того, що колись зали, які вміщували 80 осіб, сьогодні почали використовуватись исполнение) зустрічей до 10 людей. Це дає ефективні результати, адже будівельники мають змогу особистого спілкування із потенційними замовниками, під пора якого вони можуть дізнатись оборона їх побажання та очікування від проекту. Як наслідок, мають можливість швидше укласти угоду, аніж якби кончено спілкування відбувалося в Zoom нежто Teams.
За різними прогнозами, карантинні обмеження збережуться щонайменше вплоть до середини 2021 року разве навіть довше. Отже, українським компаніям варто також подбати насчет спеціальні зони для зустрічей з клієнтами. Якщо пользу кого забудовників у житловому секторі до сей поры зрозуміло – більшість ЖК мають окремі відділи продажів, мол можна спланувати зустрічі си, щоб не було інших клієнтів ли навіть запросити потенційного покупця одразу сверху об’єкт. Натомість к сегмента нерухомості для бізнесу поистине потрібні спеціальні адаптовані переговорні кімнати.
Другий звено підготовчої роботи американських будівельників – це розширення бази постачальників. Питання набирає актуальності безграмотный лише через ризик банкрутства деяких постачальників внаслідок зменшення попиту для їх продукцію, але внаслідок можливості введення місцевих обмежень получай в’їзд або виїзд людей чи навіть вантажів з певних територій. Розширення ж бази контрагентів розкриває додаткові можливості протестувати нових постачальників та їх матеріали, а також домовитись ради сприятливі ціни.
Ще Водан цікавий тренд – відмова від довгострокових стратегій та перехід сверху короткострокові цикли планування. В такой мере, частина підрядників уже перестали розглядати деякі потенційно довгі проекти, натомість фокусуються в об’єктах, які можна завершити впродовж одного року. Серед причин – необхідність бути впевненими у фінансовій спроможності замовника, яка согласие вчасно завершити кожен розпочатий редакция, а також потенційні проблеми з пошуком робочої сили у разі посилення інтенсивності епідемії или введення нових обмежень.
Чимало підрядників, яким це дозволяють договори, почали переговори із замовниками щодо збільшення вартості їх послуг шляхом включення додаткових компенсацій, щоб покрити власні витрати в дотримання анти-ковідних норм. Оскільки коронавірус є мания величия-мажорною обставиною він потенційно може бути причиною ради перегляду умов договорів нежто застосовання форс-мажорних положень. Що стосується українських виконавців будівельних робіт, нараспев, частина також будуть збільшувати вартість для того замовника пропорційно до збільшення власних витрат. Наприклад, у житловому сегменті вже спостерігається зростання цін держи первинному ринку – принаймні серед надійних девелоперів.
Також американські будівельники серйозно зайнялися скороченням всіх некритичних витрат компаній. Найпершими постраждали робітники. Чимало фірм від початку епідемії зрізали всі можливі додаткові блага про працівників, як то компенсація абонементів у спортивні зали чи до скорой встречи-які інші пільги. Окрім того, забудовники оптимізують кредитне навантаження, щоб якомога менше бути винним банкам, а також загалом мати якнайменше співвідношення кредитів по доходу та власних засобів.
Нарешті, с ходу будівельники почали активно розглядати суміжні ніші всередині сектора. Наприклад, підрядники, які раніше спеціалізувалися сверху спорудженні готелів, сьогодні починають заходити у будівництво центрів обробки даних ли логістичних комплексів. Звичайно, найбільше виграють фірми, які ще до самого початку карантину мали різноманітну спеціалізацію. Наприклад, попри изоляция, у США та Європі збільшується попит сверху спорудження дата-центрів. З ростом популярності секторів онлайн-торгівлі та доставки також збільшується потребность в логістичних комплексах, адже можливості наявних приміщень швидко вичерпуються.
Звичайно, панихида розуміти ключову відмінність американського та українського ринків нерухомості – рівень довіри до самого галузі та наявність альтернативних опцій капіталовкладень. В умовах України, нерухомість виступає одним з небагатьох доступних способів інвестувати накопичення, порівняно з набагато менш надійними банками та нате фоні постійних валютних «гойдалок». Тому вітчизняні забудовники мають вчитися у американських колег, але варто пам’ятати, що предсказывание для будівельної галузі України получай 2021 рік все ж дещо інакший ніж в целях США.
І все ж таки дійсно сьогодні українські будівельні компанії можуть перейняти чимало уроків від американських колег, щоб підготувались после складного періоду у 2021 році. Це — вдала комбінація онлайн-зустрічей к розв\’язання поточних питань з організацією безпечного простору для того перемовин з клієнтами щодо нових проектів, пошук альтернативних постачальників, оптимізація джерел фінансування, принаймні тимчасова відмова від частини довготривалих проектів нате користь об’єктів терміном спорудження накануне одного року та вихід у нові сектори. Повально це може зробити компанію набагато більш стійкою в період кризи та допомогти постигнуть потенційно складний етап максимально злагоджено та ефективно.