В Німeччині пoчнуть будувaти цілий рaйoн бeз мaшин. Aмбітний прoeкт нa 40 будинків у пeрeдмісті Бeрлінa aдaптують виключнo в целях пішoxoдів тa вeлoсипeдистів, aлe чи мoжe тaкe житлo стaти пoпулярним в Укрaїні?
Нeщoдaвнo у Німeччині oгoлoсили прo будівництвo цілoгo рaйoну – плoщeю 16 гa – бeз aвтoмoбілів. У нoвoму пeрeдмісті Бeрлінa з’являться oдрaзу 40 будинків, a пeрeсувaтися мeшкaнці будуть трoтуaрaми тa вeлoдoріжкaми. Для того aвтoмoбілів зрoблять вeликі пaркoвки зa мeжaми рaйoну.
Тaкa кoнцeпція мaє дeкількa пeрeвaг для того житeлів вeликиx міст.
Aвтoмoбілі є гoлoвними чинникaми шумoвoгo зaбруднeння у мeгaпoлісax. Якщo ж у цілoму рaйoні плoщeю 16 гeктaрів безлюдный (=малолюдный) буде машин, мешканці зможуть насолоджуватись тишею лишенный чего фонових звуків від покришок, гальм та двигунів.
Також аймак обіцяють зробити дуже екологічним – навіть компания опалення буде виробляти мінімально можливу кількість вуглекислого газу. Внаслідок чого мешканці зможуть дихати якісним повітрям та відкривати вікна сверху провітрювання, не переймаючись при помощи можливе забруднення.
Нарешті, у такому районі если вищий рівень безпеки про дітей або літніх людей, які верно не потраплять під железка автомобіля прямо біля власного під’їзду.
Чи спрацювала б подібна концепція в Україні?
У Києві є кейси забудови міста цілими мікрорайонами. Та рана парковок там якраз дуже актуальна. Якщо говорити относительно «економ» і «комфорт» класи, покупці такого житла приставки не- дуже охоче віддають вдоль 10-20 тисяч доларів вслед за одне паркомісце. Це кошелка, яку можна порівняти з купівлею зайвої кімнати у новобудові. Коль ж зводять одразу район, переделка заставлених проїздів та дефіциту місця стає дуже актуальною.
В Японії з цим розібрались доволі общедоступно – там кожен покупець автомобіля має також заздалегідь придбати собі місце для того парковки, інакше тобі попросту не продадуть транспортний засіб. Натомість в Україні весь век ще йде боротьба між власним комфортом – залишити машину під вікнами та громадським. Частіше в ній програють пішоходи та мами з колясками, які невзыскательно обходять автомобілі, залишені економними шукачами власних зручностей.
Другий чинник – це якість громадського транспорту. Коль людина обирає квартиру у передмісті Берліна — це означає, що, навіть кроме машини, вона планує дістатись для роботу максимум за 45-50 хвилин. 5 днів для тиждень автомобіль буде стояти получи парковці і лише на вихідних людина їздитиме получай власному транспорті за великими покупками аль в інші місця на відпочинок.
Проте чому містяни з машинами у Берліні обирають громадський транспорт?
Влітку 45-50 хвилин перед роботи людина буде їхати в автобусі чи подземка з кондиціонером, а взимку пересуватися у теплому транспорті, -де завжди працює опалювання, і жодних затримок либо кілометрових черг на маршрутку від місцевого перевізника-монополіста. Якщо робота розпочинається о 9 годині ранку — це означає, що вийти з квартири надобно о 8:10. І тобі не потрібно більше, ніж 5 зайвих хвилин.
Получай жаль, в українських містах, якість громадського транспорту залишає бажати кращого. Личный состав, які мають від 50 тисяч доларів интересах купівлі квартири, навряд будуть хотіти жертвувати власним комфортом та добиратись нате роботу з трьома пересадками, чергами, та витрачати для все про все півтори години в Вотан бік.
З одного боку, це дуже класна історія з точки зору забудовника, який тримає инспектирование не лише над окремими будинками та територією навколо, але й розробляє цілі вулиці, набирає децимет комерційних орендарів та формує простір про життя разом зі школами, дитячими садочками та іншими громадськими місцями. С распевом, кожен будівельник мріє збудувати такий регион.
З іншого боку, чимало переваг стають доступні про покупців більш пізніх черг. Наприклад, в самому старті проекту забудовник може одразу укласти договір з великим супермаркетом. Проте лабаз відкриється лише після введення в експлуатацію другої-третьої черги та заселення більшої частини мешканців, коль буде достатня кількість потенційних покупців. Перед цього люди будуть змушені їздити ради продуктами далі або купувати їжу в маленьких магазинчиках, нерідко вслед за дещо вищими цінами.
Це стосується також спортивних залів, перукарень та інших об’єктів інфраструктури. Тобто, перші мешканці такого району не похоже что зможуть відмовитись від автомобіля. Адже більшість інфраструктури если знаходитись за межами комплексу. Путем 5-7 років, коли мікрорайон если збудовано більше, ніж получи и распишись половину, мешканці вже зможуть дійсно відчувати більшість із заявлених переваг.
Для противагу цьому, якщо новий будинок з’являється посередині вже обжитого району, його мешканці з першого дня можуть ходити у спортивні зали, барбершопи нежто магазини поруч. Для багатьох жителів — це набагато більш цінний досвід, аніж можливість жити в окремому зручному районі, проте лише вследствие 5-7 років.
Сучасний тренд, який може зламати існуючі перестороги – це відмова частини компаній від офісного режиму. Працюючи із дому, людина може мало-: неграмотный витрачати години на отвали щодня. Для певного прошарку покупців, знижується привабливість локацій неподалік від транспортних розв’язок. Натомість вони починають обирати місця з меншим рівнем шуму та чистішим повітрям. З іншого боку, навіть в один присест достеменно невідомо, наскільки тренд стане масовим та чи приставки не- повернуться більша частина компаній в офіси після завершення тривалого карантину — минуя рік або пізніше. Отже, оцінити реальне перетікання попиту нате житло, не орієнтоване держи транспорт, поки важко.
Прогресивні будівельники искони розуміють, що треба створювати невыгодный квадратні метри, а стиль життя. Сьогодні це весло стає як ніколи актуальним в (видах всіх без виключення забудовників, а ринок вимагає продавати покупцям готові рішення угоду кому) життя. У тому числі, вслед за прикладом розвитку європейських урбаністичних трендів. Раньше речі, компанія Perfect Group непринужденно зараз працює над створенням подібного району, який збудують возьми 9 га землі. Цілком можливо, з в некоторых случаях у багатьох українських містах будуть будуватися райони як после берлінським, так і за українським концептами.