Відoмий швeдський ритeйлeр IKEA нaцілився нa пoшук нeруxoмoсті у цeнтрaльниx рaйoнax єврoпeйськиx стoлиць. Чoму кoмпaнія, якa нeщoдaвнo нaрeшті вийшлa в Укрaїну, змінює мoдeль рoзвитку, a тaкoж пoлює нa дoрoгу нeруxoмість, якa нe втрaтилa вaртість нaвіть під чaс пaндeмії.
Нeщoдaвнo eкспeрти пoмітили aктивізaцію швeдськoгo гігaнтa тoргівлі мeблями й тoвaрaми чтобы дoму – IKEA нa ринку єврoпeйськoї кoмeрційнoї нeруxoмoсті. Прoтe якщo зaзвичaй кoмпaнія будує влaсні вeликі тoргoві цeнтри зa мeжaми міст, ведь зараз вона шукає торгові площі в престижних центральних районах європейських столиць. Варто зазначити, що нерухомість, яка цікавить IKEA, малограмотный втратила у вартості з початку 2020 року. Однак шведська компанія весь одно готова вкладати кошти в хороші локації в мегаполісах.
В области-перше, такі кроки можуть бути частиною нової стратегії IKEA, если компанія адаптується до подальшого зростання популярності онлайн-торгівлі. Сыны) Адама все більше купують в інтернеті, в тому числі меблі та великі речі в (видах дому. Тому для ритейлера важливо мати розгалужену мережу магазинів і складів, щоб ефективно та швидко здійснювати доставки. Також менші формати площею у декілька тисяч квадратних метрів та розташовані у міських районах можуть працювати вслед принципами шоу-руму, куди клієнти приходять без- для того, щоб купити та одразу забрати меблі, а подивитися для товар і далі замовити доставку. У цьому випадку близькість вплоть до клієнта є дійсно ключовим фактором. Сьогодні отнюдь не кожна людина захоче їхати (пусть) даже за місто та витратити щонайменше половину вихідного дата на придбання столу, якщо можна нехитро зайти в магазин на 10 хвилин під миг прогулянки містом та замовити доставку держи зручний час в будь-яких погода тижня.
Примітною деталлю є тетенька, що компанія зараз шукає локації у центральних районах європейських столиць, хоча вартість такої нерухомості никак не знизилась на фоні пандемії. Найімовірніше, це можна пояснити тим, що в IKEA сподіваються бери швидке закінчення ситуації з коронавірусом та відсутність затяжної кризи, а тому передбачають у майбутньому лише подорожчання нерухомості.
Що стосується України, навесні IKEA вийшла в вітчизняний ринок після років анонсів та постійних переносів. Поки вона представлена лише українською версією онлайн-магазину. Покупці можуть подивитись для товари від шведського виробника получи и распишись сайті та замовити їхню доставку. Компанія запланувала відкриття й першого фізичного магазину, але воно, найімовірніше, відбудеться вже у 2021 році. Також, попри активізацію IKEA в роботі з нерухомістю в Європі, Україна не похоже что може розраховувати на попадання вплоть до списку країн, які отримають хороші інвестиції від шведського бренду.
Ще давно свого виходу на ринок України, в IKEA говорили насчет плани вкласти понад 2.5 мільярди доларів у розвиток торгової мережі та будівництво торгових центрів. Згодом IKEA зіткнулась із в одном ряду труднощів у процесі придбання та оформлення земельних ділянок. Фактично, не переводя дыхания її потенційна модель розвитку в Україні серйозно відрізняється від європейської. Сквозь низку проблем, компанія може значно знизити обсяги інвестицій та заходити в спільні проекти як компаньон або навіть просто орендатор. Зважаючи положение «якоря», ціна за оренду пользу кого IKEA навряд буде високою.
Це означає, що українська економіка серйозно недоотримає в грошах. Замість початкових вкладень у будівництво для понад 2.5 мільярдів доларів, компанія если просто використовувати зароблені в Україні кошти получай оплату поточних витрат. З урахування мультиплікатора будівництва, можна говорити для загальні економічні втрати в рівні в декілька разів більше, аніж навіть передбачений рівень інвестицій.
Ситуація з IKEA є хорошим прикладом важливості прозорих умов в секторі будівництва, видачі дозволів та земельного впорядкування. Одновременно компанія показує зацікавленість в різноманітній нерухомості в Європі та готова вкладати величезні кошти у розвиток власної мережі. Тоді як Україна має відносно невисокі шанси потрапити в пуло держав, куди IKEA вкладатиме кошти, потому что раніше компанія вже зіткнулась тута із рядом серйозних проблем. Щобільше, сьогодні компанія може бути лакмусовим папірцем во (избежание інших потенційних інвесторів в нашу економіку. Залежно від того чи зіткнеться IKEA с новими проблемами частина інвесторів може також вирішити вкладати гроші в розвиток виробництв та розвиток мереж в Україні разве навпаки обрати альтернативні більш передбачувані напрямки.
Серед позитивних моментів IKEA продає товари ради будинків та меблі, які мають попит під часочек активізації сектора житлової нерухомості, если люди шукають кращі квартири, купують нерухомість та облаштовують нові оселі. Повально це відбувається під период фази економічного зростання. Якщо компанія сразу готова переплачувати за преміальні локації у великих містах, в таком случае її менеджмент має достатні підстави передбачати відносно швидке завершення пандемії та перехід економік накануне стійкого зростання. Отже, такі рішення є проявом позитивних очікувань бізнесу, які дозволяють українцям також сподіватись держи якнайшвидше відновлення економіки та активний розвиток сегмента житлової нерухомості.